Turul Bretaniei franceze

Bretania franceză , pământul legendelor , artei , istoriei și tradițiilor impresionează prin peisajele spectaculoase ce le oferă atât marea cu  Coasta de Granit Roz ,  cât mai ales interiorul  ce este presărat cu sate deosebit de frumoase , numite „Petites Cites de  Caractere  ”  .

Este formată din regiunile  Cotes de Armor ce este cunoscută prin frumusețea coastei și magnifica Insulă Brehat   și Coasta de Smarald o adevărată minunăție a naturii și prin așezările  pe care le întâlnești aici ca Dinan , Treguier , Moncontour printre multe altele .  Finisterre este o altă regiune , cu 795 kilometri de coastă cu peisaje sălbatice   cu stânci mari de care valurile se izbesc cu putere  . Aici veți întâlni Insulele Ouessant  și Sein și plaje cu nisip ale litoralului  din Canalul Mânecii ce este ideal vara pentru a petrece o vacanță .  Zona este cunoscută pentru  bisericele vechi din Pleyben , construită în secolul al V- lea , cea de la Guimiliau din secolul al VI-lea sau cea din Saint Tregonnec din secolul al VI-lea  cu o impresionantă poartă monumentală . O altă regiune este Ille și Villane , cu un elegant centru turistic la Dinard , orașul corsar  Saint Malo , capitala regiunii Rennes , oraș al artei și istoriei sau orașele medievale Fougers și Vitre . Morbihan oferă un bogat patrimoniu artistic atât prin peisajele coastei cât și prin satele „Petites  Caractere” . Este cunoscut prin faimoasele fructe de mare și prin așezământul preistoric de la Carnac . Pointe du Raz , Peninsula Crozon și Quiberon , Insulele Groix , Belle-Ile -en Mar , Insulele Glenan  sau Ouessant sunt locuri pline de liniște ideale pentru a te relaxa și a uita pentru scurt timp de viața cotidiană . Zona este cunoscută prin centrele de telasoterapie ce le întâlnești peste tot pe coasta bretonă  , punct important  pentru tratament și odihnă .

Ce caracterizează Bretania franceză este că toate orașele și satele au centrul istoric medieval , cu case vechi , unele  construite din piatră  altele  din cărămidă unde lemnul  este protagonistul  și   creează  o frumusețe aparte formând arhitectura deosebită a  orașelor .  Catedralele sunt de o simplitate deosebită , ce numai aici am întâlnit , dar cu vitralii de o frumusețe aparte . Toi aici întâlnim biserici foarte vechi , construite în stil  romanic sau gotic.  Sunt nelipsite castelele   și zidurile cu porțile lor . Dar ceea ce  creeză frumusețea acestui loc sunt florile ce dă locurilor imaginea unui paradis și le întâlnești peste tot pe ziduri , castele , parcuri sau la ferestrele caselor .

Aici plouă foarte des , probabil este o cauză a frumuseții acestei zone . Am vizitat această zonă în iunie  , pe parcursul a nouă zile însoțiți  de multe ori  de ploaie , de mirosul florilor sau zumzetul albinelor , cântecul păsărilor și țipătul pescărușilor care cereau disperați de mâncare  . Ne-am amestecat printre bretoni , ce sunt oameni primitori , gata să te ajute  dacă nu știi drumul  sau   zâmbind când te văd și se oferă singuri să îți facă fotografii .  Ce te surpinde aici este mulțimea caravanelor ce  le întâlnești la tot pasul  . A fost o excursie frumoasă dar destul de obositoare . Obiectivele turistice le-am vizitat pe cele ce ne-au ieșit în cale și pe care le-am putut vedea ,  orarul  de vizită este destul de scurt ,  deschid la ora 10 și închid la 18 sau in unele locuri la 16, 30 .Ce surprinde aici , este că noaptea se lasă la ora 23 în luna iunie  atunci când am vizitat noi , având destul timp la dispozișie să parcurgem traseele zilnice .

Vitre-Fourgeres -Mont Saint Michel – prima zi

Am vizitat orașul Vitre dimineața   , un oraș mic dar plăcut , ce impresionează prin castelul lui , catedrala și centrul medieval  ce păstrează arhitectura veche a caselor  . Așezat sus pe coastă , Castelul Vitre domină toată zona . O plimbare dimineața prin oraș este plăcută   , deși eram noi singuri  ,  orașul încă dormea . De aici plecăm la Fougeres , al doilea obiectiv turistic din prima zi care este cunosut prin fortăreața ce păzește orașul de mii de ani  . A fost un oraș cheie în  lupta pentru apărarea frontierelor Bretaniei . Centrul istoric este cunoscut pentru terasele unde poți să bei o cafea sau să mănânci .  De sus , priveliștea orașului  este impresionantă .Încheiem plimbarea aici și ne îndreptăm spre Mont Saint Michel ,  obiectivul turistic cel mai important al zilei . L-am vizitat de două ori ,deși parcarea este destul de scumpă . Am vrut să-l vedem cu apă și fără apă  , flux și reflux . Este deosebit de frumos și mi se părea că îl cunosc de mult timp , citisem destul de multe despre el …  Am  dormit la Pontorson ,o lacalitate ce se află în apropiere  ,la hotelul Le XIV , dar pe care nu îl recomand .

DSC_0096DSC_0051DSC_0190

Dol de Bretagne -Combourg- Saint Malo- Cancale  – Saint Suliac – ziua a doua

Ziua a doua a fost o zi plină ,  cu multe  localități de vizitat .  Dol de Bretagne  ,  oraș cunoscut   ca prima  capitala religioasă episcopală iar din Mont Dol se poate vedea Mont Saint  Michel  și golful din Cancale . Centrul medieval este mic cu casele din cărămidă și bârne din lemn , frumos ornamentate , cu flori prezente peste tot .Alt loc din traseul nostru este Combourg  , leagănul romanticismului francez , a cărui imagine este strâns legată de scriitorul francez  Chateaubriand . Aici se află un impunător castel aflat pe malul lacului Tranquile și pe care nu l-am putut  vizitat deoarece deschidea în acea zi după amiază . La 42 de kilometri de aici se află Saint Malo  , orașul corsar , cunoscut pentru impresionantele ziduri ce înconjoară orașul  și este unul dintre cele mai vizitate ale orașului . Am ajuns aici după amiază și era plin de turiști .  Catedrala Saint Vicent este deosebit de frumoasă și merită o vizită. Alături de Saint Michel este unul dintre locurile cele mai vizitate din Bretania .  Continuăm traseul mergând pe  coastă spre Cancale , oraș numit perla Coastei Esmeralda și cunoscut pentru gastronomia bazată pe fructele de mare iar de aici se poate admira frumusețea Muntelui Saint Michel , fiind așezat în fața acestuia la o oarecare distanșă ,totuși . Din turnul bisericii se poate vedea orașul și priveliștea înconjurătoare .  Ultimul obiectiv al zilei a fost Saint Suliac , unul dintre satele frumoase ale Franței foarte aproape de Saint Malo  .Am ajuns la Dinan unde am dormit la Hotelul de la Porte de Saint Malo , urmând sa vizităm ziua următoare .

Dinan -Dinard – Cap Frehel-Fort la Llate – Lamballe -Moncontour-ziua a treia

Dinan , orașul  care mi-a plăcut cel mai mult , este înconjurat de ziduri și cunoscut prin castelul vechi din secolul al XIV-lea . În partea de sus se află centrul vechi , superb , cu case medievale de unde poți admira priveliștea  zidurilor ; în partea de jos se află portul de un pitoresc aparte .De aici mergem la Dinard un oraș mic ,  mai sărac în obiective turistice  , dar este important prin plajele sale  și portul lui . De aici poti admira Saint Malo fiind în același golf . Plecăm spre Cap Frehel , un loc pitoresc unde poți să admiri  coasta  , dar când am ajuns aici ploua foarte mult .   În apropierea lui se află fortăreața Fort la Llate ce merită o vizită . Următorul punct al traseului este   Lamballe , cunoscut pentru că aici se află Cavaleria națională , pe care am vizitat-o  și prin Catedrala Notre Dame . Terminăm ziua la Moncontour , un alt loc frumos al Bretaniei ,face parte din satele  „ Petite Caractere  ” ce este înconjurat de ziduri .  Călătoria zilei se  sfârșește la  Saint Brieuc unde dormim la hotelul Inn Design .

Pontrieux- Paimpol – Treguier- Plougresant – Ploumanach ziua a patra

Obiectivele turistice din ziua a patra sunt foarte frumoase  și ne doream să nu plouă ,să iasă soarele ,dorință mai greu de îndeplinit în Bretania unde vremea este capricioasă  . Pontrieux , un  orășelsuperb ce în traducere înseamnă pod peste Trieux  , este cunoscut prin spălătoriile ce se aflau pe malul râului , devenind în prezent  obiective turistice . Florile sunt protagonistele , iar peisajul multicolor  te încântă . O călătorie cu barca pe râu  este binevenită . De aici plecăm la Paimpol , cunoscut prin portul său de o frumusețe deosebită , Loguivy de la Mer are străzi plăcute , mărginite de casele vechi ale armadorilor  ce demonstrează bogăția locuitorilor lor de odinioară . Continuăm traseul  mergând spre Treguier , un oraș mic , frumos , ce iese în evidență prin centrul istoric în  care se ridică impunătoare catedrală Sain Tegdual . Aceleași case deosebite le întâlnim și aici . Ultimele obiective ale zilei vor fi pe cunoscuta Coasta de Granit Roz a Bretaniei . Când am ajuns la Plougrescant  era soare ,așa cum ne-am dorit , deși fusese înnorat toată ziua . Am făcut o plimbare printre pietrele de granit roz și am admirat peisajul , de o deosebită frumusețe . Ploumanach este una dintre localitățile cele mai faimoase ale Coastei de Armor , la Cote de Granit Rose  , cunoscută prin stâncile mari din granit roz ce formează un peisaj spectaculos pe care îl întâlnești doar în  trei locuri din lume . Pietrele au fost sculptate de  apă și vânt având forme ciudate ; fața de om , mână  , ciuperci ,  broaște și unele au chiar nume  ca Pălăria lui Napoleon  . Este un peisaj de o excepțională frumusețe . Am dormit  în această noapte în apropierea coastei , la hotelul L’ Europe .

Morlaix-Roscoff  -Saint Thegonnec – Guimiliau-Brest –  ziua a cincea

Ziua a cincea am început-o cu vizitarea orașului Morlaix  ce are un frumos centru medieval , cu multe obiective istorice și biserici vechi . Dar cel mai important monument este Apeductul înalt de 58 de metri construit  din pietre de granit . Am urcat până sus la apeduct  , de unde se poate admira  orașul și portul .De aici mergem la  Roscoff  care face parte din localitățile „Petite Cite de Caractere” .  În centrul lui se află biserica Notre Dame de Croaz  iar străzile sunt mărginite de clădiri  vechi , istorice . Aici am vizitat grădina exotică ce se află pe malul oceanului . Tot de aici se pleaca cu vaporul pe Insula de Batz ce se află în fața portului . Saint Thegonnec  și  Guimiliau sunt următoarele noastre ținte ,fiind reprezentate turistic de două mari și foarte vechi biserici .Ultimul nostru obiectiv al zilei a fost Brest , un oraș nou , ce a fost distrus în timpul celui de al Doilea Război Mondial   și a căriu inimă bate în funcție de fluxul și refluxul oceanului . Se vizitează Oceanopolis , un mare parc acvatic ce recreează oceanele , unic în Europa . Am dormit la Brest în Ibis Port  .

Le Faou -Crozon -Pen Hir – Camaret sur Mer -Locronan -Quimper  – ziua a sasea

Începem ziua a șasea cu o plimbare de dimineața prin sătucul Le Faou , cochet , cu case frumoase la ale căror ferestre zâmbesc soarelui florile multicolore  .Dacă întâlniți localități „petite cite de caractere” nu ezitați sa le vizitați . Următoarea oprire este  Peninsula Crozon ce oferă peisaje naturale spectaculoase . Deși ploua când am vizitat zona , o mulțime de turiști se plimbau pe  aici .  Punctul Pen Hir este ultimul petec de pământ  al peninsulei . Tot aici se pot vizita buncărele din al Doilea Război Mondial . Camaret sur Mer se află în apropiere și este un frumos port al zonei .De aici plecăm spre Locronan , un sat superb , cunoscut pentru arhitectura lui deosebită  ți care face parte din clubul select a  satelor de „ caractere ”  .Acesta este un obiectiv „ vânat” de către turiști ,un loc obligatoriu de vizitat dacă ești  în zonă . Mi-am dorit să nu plouă când ajungem aici , dar a plouat . Este cel mai frumos sat pe care l-am văzut din Bretania franceză  iar în centrul medieval se află catedrala ce strălucește prin frumusețea vitraliilor ei . Terminăm ziua la Quimper , capitala artei , istoriei și a legendelor   ce se află așezat pe malul râului Odet . După vizitarea orașului   călătoria noastră din acea zi a luat sfârșit  , dormind la Appart Hotel Quimper Bretagne .

Concarneau -Pont Aven -Quimperle -Port Louis -Carnac  – Locmariquer -Auray : ziua a saptea

În ziua a șaptea am vizitat mai multe  sate bretone  . Concarneau este unul dintre ele și are un important port pescăresc și un centru istoric deosebit , înconjurat de ziduri . Am vizat orașul intra-ziduri pe jos și pe ziduri ce au fost  construite în secolul al XIII-lea  .  Orașul este deosebit de frumos , dacă ajungeți în zonă merită o vizită .Următoarea oprire la  Pont Aven , sat mic dar superb , cunoscut și pentru biscuiții tipici ce se fabrică în Bretania . Este numit satul pictorilor , aici petrecând o perioadă de timp unii dintre marii pictori ai Franței . O plimbare pe malul râului , cu poduri împodobite cu flori îți face ziua mai frumoasă  . În Quimperle , următoarea localitate vizitată , centrul istoric este deosebit , cu străzi pietruite și șerpuite ce  te duc la biserica veche de formă circulară ce dă alt aspect locului .De aici plecăm la Port Louis , ce este cunoscut prin fortăreața ce apără zona ; important centru în epoca medievală . Suntem în cea de a doua parte a  zilei și trebuie să ne grăbim pentru a ajunge la Carnac  , zonă de mare importanță istorică , unde se poate vizita alinierea celor 2934 de menhires , pietre din epoca neolitică  .Acesta este un alt loc care trebuie să fie pe lista obiectivelor importante de vizitat în Bretania .Încheiem traseul de azi ,cel mai lung , vizitând  Locmariquer și Auray , două localități  asemănătoare prin frumusețea porturilor  lor  . În această zonă portul are o mare importanță turistică , aici veți întâlni cele mai bune restaurante .  Auray a fost ultimul punct turistic al acestei zile ; am dormit la hotelul Ibis Auray .

Vannes-Josselin-Mastroit -Rochefort en Terre -ziua a opta

Vannes ,capitala regiunii Morbihan , este așezata la malul golfului cu același nume . Are un important patrimoniu , cu ziduri ,castel , case vechi ce datează din secolul al XVI-lea . Aici am vizitat  grădina cu fluturi ce te face  să uiți pentru un timp că ești adult și să devii copil . De aici mergem la Josselin , unul dintre satele care mi-au plăcut  mult , are un impresionant castel înconjurat de grădini . Nu am putut să vizitez muzeul de păpuși care era interesant . Din turnul catedralei se poate vedea priveliștea orașului  . Malestroit  este destul de mic ,dar dacă aveți timp merită să-i faceți  o vizită , este un sat ”petit cite de caractere”. După acesta ajungem la Rochefort en Terre iar piața centrală era plină de turiști  și de artiști . Satul este unul dintre cele mai deosebite ale Bretaniei franceze , unul ce nu trebuie sa lipsească de pe lista traseului . Am dormit la hotelul La Tour du Lion , un hotel vechi  , adăpostit într-un castel din centrul orașului .

Broceliande -Rennes -ziua a noua

Broceliande este o pădure ca oricare alta , dar  mistică pentru lengendele legate de ea ,cu magul Merlin și regele Arthur . Am parcurs un traseu circular care te ducea la Fântâna Barenton . Ajunși aici am asistat uimiți la ceva ce părea un ritual de magie. Există și azi asemenea lucruri , pare că da …Am plecat de aici spre Rennes , capitala regiunii Bretaniei  , un oraș mare ce păstrează în centrul istoric câteva case tipice zonei din lemn  , iar catedrala este deosebită . Aici s-a terminat vacanța noastră .De aici am plecat la Madrid …

În continuare vor urma articole despre fiecare zi cu mai multe amănunte …